سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلم آموزش خیاطی سیما عمرانی

یقه خشتی- چهارگوش
از الگوی پایه (اولیه) استفاده می‌شود. قسمت پشت لباس به سلیقه خودمان بستگی دارد که ساده و یا به صورت خشتی باشد.
در قسمت جلو الگو گشادی یقه را از گودی گردن پائین رفته و از گوشه گردن روی شانه به دلخواه وارد شانه شده روی الگو این نقطه اندازه زده را با دو خط مستقیم به هم وصل می‌کنیم. سپس از نقطه‌ای که این دو خط به هم تقاطع پیدا کرده‌اند به اندازه 1 تا 5/1 سانتیمتر به طرف وسط جلو رفته و به نقطه علامت زده در روی شانه وصل می‌کنیم. این کار را برای این انجام می‌دهیم که خط پائین یقه خشتی شل نایستد. توجه به (نکته 12)
باید توجه داشت که به سجاف لایه چسبانده می‌شود و بعد از دوخت آن به لباس حتماً زاویه‌ها تا دوخت باید چرت بخورد تا راحت برگردد. قسمت هاشور از الگو جدا می‌شود.
مقدار پارچه مورد نیاز: رجوع به درس یقه هفت

 

 
یقه دلبری (گلابی سه مدل)
از از الگوی پایه (اولیه) استفاده کرده برای قسمت جلو گشادی یقه را از گودی تا انتهای بازی یقه و همچنین روی شانه اندازه می‌زنیم. گشادی یقه را هر چقدر که اندازه زده بودیم منهای 3 یا 4 سانتیمتر کرده و از گودی گردن روی الگو اندازه می‌زنیم. مثلاً اگر بازی یقه ما از گودی گردن 11 سانتیمتر بود 7 سانتیمتر از گودی گردن روی الگو پائین آمده، از گوشه گردن روی شانه هم از 1 تا 5/1 سانتیمتر توی شانه رفته و دو نقطه را مثل یقه خشتی به هم وصل کرده و از این تقاطع 1 تا 5/1 سانتیمتر به طرف وسط جلو رفته تا لبه یقه در قسمت پائین شل نایستد و به علامت زده در گوشه گردن وصل می‌کنیم تا اینجا یقه ما به حالت خشتی درآورده شده.
مدل اول: پس از انجام مرحله اول 3 یا 4 سانتیمتر که از بازی یقه کم کرده بودیم از خط وسط جلو انتهای یقه خشتی دوباره پائین آمده که روی هم همان 11 سانتیمتر بازی یقه ما می‌شود و به صورت هلال به خط پائین یقه خشتی وصل می‌کنیم. شکل یک توجه به نکته 12

 

 
باید توجه داشت که به سجاف لایه چسبانده می‌شود و بعد از دوخت آن به لباس حتماً زاویه‌ها تا دوخت باید چرت بخورد تا راحت برگردد.
پارچه مورد نیاز: رجوع به درس یقه هفت
مدل دوم: یقه را به مانند یقه دلبری مدل اول درست کرده ضلع عمود یقه دلبری را نصف کرده از وسط 5/1 سانتیمتر به طرف جلو رفته و ضلع عمود را به صورت یک دالبر درست کرده طوری که از 5/1 سانتیمتر بگذرد. (شکل 2)

 

 
مدل سوم: یقه را به مانند یقه خشتی اولیه درست می‌کنیم (بدون آن یک سانتیمتر که برای شل بودن پائین یقه به طرف جلو می‌‌رفتیم) بنابراین خط عمود یقه صاف است و از زاویه خشتی 2 سانتیمتر به طرف حلقه رفته و به علامت یقه در سرشانه وصل می‌کنیم این یقه در قسمت روی سینه کمی باز است و بهتر است در لباس‌های دکلته با پشت یقه ایستاده استفاده شود. (شکل 3)

 

 

از دیگر مقالات ما بازدید نمایید :

 

 

cd اموزش خیاطی خانم عمرانی , فیلم آموزش خیاطی سیما عمرانی , آموزش خیاطی خانم عمرانی در برنامه خانواده