سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب خیاطی سیما عمرانی

مانتو چپ و راستی یقه دراپه به روش خانم عمرانی

 

در این بخش از سایت  هنر خیاطی می خواهیم برای علاقه مندان به فیلم آموزش خیاطی روش دوخت مانتو چپ و راستی را آموزش دهیم پس با ما در ادامه همراه باشید.
میزان پارچه: 2 قد مانتو + cm 20
الگو و برش: الگوی پایه بالاتنه جلو را رسم می‌کنیم. قد آن را اضافه کرده و آن را cm 5 فون می‌کنیم. از خط کارور، cm 32-30 از الگو بیرون رفته و به صورت هلال به خط پایین مانتو وصل می‌کنیم. اگر خواستیم پایین مانتو محفوظ‌تر باشد، می‌توان این هلال را گردتر رسم کرد. (خط چین)
خط‌کش را روی گودی یقه گذاشته طوری که از گوشه گردن بگذرد و یک خط می‌کشیم. در امتداد این خط، به اندازه یقه الگوی پشت بالا می‌رویم. از این نقطه گونیا کرده و cm 12-10 بیرون می‌رویم. از این خط cm 5/1 بالا رفته و به پشت یقه وصل می‌کنیم. حال از این خط جدید به خطی که از کارور بیرون آمده وصل می‌کنیم. (شکل 1)
برای ایجاد حالت دراپه، خط یقه را نصف کرده و به حلقه ول می‌کنیم.

از طرف یقه این خط را قیچی می‌کنیم به طوری که در حلقه به یک نقطه وصل باشد. قسمت بالا را ثابت نگه داشته و قسمت پایین را آنقدر حرکت می‌دهیم تا خط یقه حدود cm 75-70 شود. خط جدید یقه را با خط‌کش رسم کرده و آن را آرایش داده و کمی هلال می‌کنیم. در این مورد می توانید با تهیه مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.
برای قسمت پشت هم فقط الگو را cm 5 فون می‌کنیم. (شکل 3)
الگوی پشت و جلو را روی پارچه گذاشته و با cm 1 زاپاس برش می‌زنیم.
دوخت: خط وسط پشت یقه را می‌دوزیم. سرشانه‌ها را به هم وصل کرده و پشت یقه را به یقه پشت لباس می‌دوزیم. مجدداً پشت یقه را تا کرده و به یقه پشت وصل می‌کنیم. خطوط پهلو را می‌دوزیم. در انتهای یقه قسمت زیر و پهلو سمت راست (مابین سینه و کمر) بند وصل می‌کنیم. در انتهای یقه قسمت رو (سمت راست) و روی خط کارور قسمت زیر (سمت چپ) دکمه قابلمه‌ای می‌دوزیم.این بخش به خوبی و به صورت کامل در مجموعه خیاطی خانم عمرانی توضیح داده شده است.

 

مانتو آستین کیمونو دامن طرح دراپه به روش سیما عمرانی
میزان پارچه: 3 قد با عرض 150
الگو و برش: از یک الگو برای پشت و جلو استفاده می‌شود، با این تفاوت که برای یقه جلو، از گودی گردن به اندازه بازی یقه، دلخواه پایین می‌آییم و cm 2 برای دکمه‌خور به وسط جلو اضافه کرده و از گوشه گردن به بازی یقه وصل می‌کنیم. قد را اضافه کرده، cm 7-5 برای سجاف از پایین لباس و از سرشانه وارد الگو شده و به هم وصل می‌کنیم.
از خط کمر، cm 8 از الگو بیرون رفته و یک خط صاف تا پایین می‌کشیم.

این cm 8 روی پشت و جلوی دامن پیلی می‌خورد. حال خط کمر الگو را می‌چینیم. تکه بالا را یکبار با هلال یقه پشت روی دولای بسته برای پشت لباس برش می‌زنیم و یکبار با بازی یقه جلو و دکمه‌خور روی دولای باز برای جلو لباس برش می‌زنیم.در این زمینه توصیه می کنیم علاوه بر تماشای مجموعه تصویری ایشان حتما از مجموعه کتاب خیاطی سیما عمرانی نیز استفاده نمایید.